Translate

måndag 23 juli 2012

Finland :)

Hej!
Har inte bloggat p.g.a har inte haft nå internet upp koppling. Har varit i Lappeenranta i södra Finland. Var där och hälsade på mina småkusiner (som är 6,9,11 år) och min pappas kusin. Men jag var mest med mina småkusiner. Dom var riktigt roliga och verkligen försökte lära mig och elin lite finska men de gick ju som de gick. Tror nästan dom kan mer Svenska än vi kan finska :P. Första dagen var vi inne i stan. Vi köpte glass och tårta :P. Sen åkte jag min familj och min farbror + hans tjej + min farmor (som också var där) åka på nån 2 timmars kryssning. De var kul.
Dagen efter for vi till min pappas mosters stuga. Där badade vi och tolkade bakom en båt. Svin läskigt men kul. Mina småkusiner ville även visa nån sandhög så vi gick i väg och kollade på den.
Sen idag så har vi inte hunnit gjort så mycket förutom att åka bil :P De tar cirka 9 timmar att åka dit. Men idag åkte vi bara 7 :P
Seees snart igen :PPPP

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar